Strona startowa: Start >>
Algorytm jest opisem krok po kroku jak rozwiązać problem czy też osiągnąć cel. Opis ten powinien być dokładny i nie pozostawiać wątpliwości co trzeba wykonać. Jednym ze sposobów przedstawiania algorytmów są schematy blokowe. Takie schematy można budować z gotowych elementów - klocków. W ELI podstawowa paleta, zawiera kilkanaście klocków, z których buduje się algorytmy. Na zielonej planszy można układać algorytm, a następnie symulować jego działanie. Każdy algorytm musi mieć punkt startu (tylko jeden). Powinien mieć również co najmniej jeden klocek, na którym się kończy. W ciągu klocków pomiędzy punktem startu i końca nie może być dziur - przerw w połączeniach między klockami.

Paleta - Początek algorytmu - wyświetla komunikat, rozpoczyna wykonywanie algorytmu.
- Koniec algorytmu - wyświetla wpisany w nim komunikat, kończy wykonanie algorytmu.
- Wykonanie obliczeń - wykonuje kolejno obliczenia (zmienne uzyskują wartości).
- Sprawdzenie warunku - rozgałęzienie algorytmu - kieruje wykonanie lewą lub prawą stroną.
- Wprowadzenie danej - przypisuje zmiennej pobraną wartość.
- Wyprowadzenie wyniku - wyświetla komunikat i obliczoną wartość wpisanego wyrażenia.
- Odczytaj z tablicy - przypisuje zmiennej wartość odczytaną z pola tablicy.
- Zapisz do tablicy - wpisuje wartość do pola tablicy.
- Wywołanie procedury - przejście do wykonywania procedury.
- Początek procedury - rozpoczyna wykonanie procedury.
- Koniec procedury - kończy procedurę i powoduje powrót do nadrzędnego algorytmu.
- Deklaracja zmiennych globalnych, czyli wspólnych dla różnych plansz projektu.